התחברות
 
 
או הצטרפות מהירה.

עכשיו באתר

הפִּיטפּוּטיה

רענון היסטוריה
  • lio.co: איך מורידים שיעור של האוניברסיטה המשודרת מהתקליטייה?
    א', 12/07/15, 14:18
  • moti-buzaglo: מולי שלום,   קצת לפני שהזכרת את בית"ר ירושלים ואת אוהדיה (הלה פמיליה) שוב בהקשר השלילי סיפרתי לחברתי שהצטרפתי היום לקבוצת האוהדים החדשה שאותה מקימים בימים אלה אוהדי בית"ר ירושלים שמאסו בגילויי הגזענות והאלימות- בית"ר נורדיה ירושלים. בשיחה עם חברתי דיברנו על כך שהקמת העמותה עדיין לא זכתה עדיין להד תקשורתי רחב, ולכן ברצוני לבקש ממך שתזכיר את זה בתכנית שלך.   בית"ר נורדיה ירושלים תהווה בית לאוהדי כדורגל בארץ המעוניינים להזדהות עם מועדון כדורגל המייצג נאמנה את מורשתה של תנועת בית"ר. העמותה תשאף לממש באמצעות פעילות ספורטיבית, חינוכית וקהילתית את ערכיה המקוריים של תנועת בית"ר המשלבים בין ציונות ואהבת המולדת ובין ערכי נאורות אוניברסאליים - האמונה בשוויון בין כל בני האדם ללא הבדלי דת, גזע ומין וזאת בהתאם למורשתו של מייסד התנועה זאב ז'בוטינסקי.  אני קורא לכל מי שמזדהה עם הערכים הללו להצטרף לעמותה בקישור המצורף למטה.  http://www.betarnordia.co.il/
    ו', 23/05/14, 09:58
  • אביטל22: למה אי אפשר לשמוע או להוריד ימי רביעי – קורפוס: היסטוריה קטנה של גוף וספרות?
    ה', 22/05/14, 03:41
  • יצחק בכר 1: שלום
    ד', 14/05/14, 17:05
  • בן דוד: מחול לכם, מחול לכם.
    ה', 17/04/14, 19:06
  • בן דוד: חז''ל לימדו אותנו שלשון הרע הורג ג' האומר השומע והמדובר, האומר כבר איננו עימנו, רכב חולף בליל הסדר פגע בו כשירד מסיבה לא ברורה מהאופנוע וכו' המדובר אמנם עבר ליל גיהנום בליל הסדר אבל הוא ממשיך וכותב כאן, והחי יתן ליבו וכל מי שיש לו השפעה על מציאות ישראל בימים הללו, בין חילוני, בין דתי, בין חרדי ונחשף לדברים הנכתבים בשמי עד כתיבת שורות אלו ולא מפר את אסטרטגית הנידוי וההתעלמות ולא אוזר אומץ ומגיע לכאן לצפת בכדי להתחיל ולהכין את העם לעתיד לבוא הקרב מתחייב בנפשו.
    ד', 16/04/14, 11:12
  • בן דוד: חג שמח, https://plus.google.com/u/0/104082642003496673494/posts
    ב', 14/04/14, 13:58
  • אייל זהבי: החתול המטפס הוא מרדכי מרציאנו
    ג', 08/04/14, 11:19
  • אייל זהבי: החתול המטפס הינו מרדכי מרציאנו
    ג', 08/04/14, 11:18
  • yanko_zvi: שעה היסטורית לא עובד
    ו', 28/03/14, 21:48
  • אמיר777: לבדוק קרינה במוניות!!!!
    ג', 25/03/14, 15:11
  • אמיר777: איפה מגיבים ליהיה בסדר?
    ג', 25/03/14, 15:10
  • אמיר777: חשוב לבדוק קרינה במוניות!!!
    ג', 25/03/14, 15:09
  • בן דוד: אהי עצרתי ב 7:30
    ו', 21/03/14, 10:46
  • בן דוד: שקיעה, סופו של העולם הזה, זריחת שמשו של משיח
    ו', 21/03/14, 10:40
  • בן דוד: http://www.youtube.com/watch?v=JSUIQgEVDM4&list=PLbzjVtCt3Im2tI3ZEumH6BpM6Nb-nZ66G
    ו', 21/03/14, 10:39
  • בן דוד: http://www.youtube.com/watch?v=71Oxd061t3U
    ד', 19/03/14, 07:56
  • בן דוד: http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=66136
    ד', 19/03/14, 07:56
  • בן דוד: ע''ד לא ע''ב
    א', 02/03/14, 19:26
  • בן דוד: http://www.youtube.com/watch?v=KlBr1eVYq90&list=PL4BA33F3D114F503A
    א', 02/03/14, 19:21
  • עוד...

בשנת 84 דתיים לאומיים לא ידעו צניעות מהי


מאזינים יקרים,

בעקבות שינויים קרובים בקהילות גל"צ, אנו נאלצים לסגור את הפרומים לעת עתה.

אתם מוזמנים להגיב בעמוד הפייסבוק של גלי צה"ל או באתר.

6470 icon-glz-view | 39 icon-glz-msg

מאת נושא: בשנת 84 דתיים לאומיים לא ידעו צניעות מהי  (נקרא 6470 פעמים)

מאוד הצטערתי לגלות כמה מופקרים, פרועים וחסרי רסן היו בני העקיבא של שנות ה-80.
בלי שום בושה, בנות צועדות ליד בנים בתשדיר הבחירות של המפד"ל.
בלי שום צניעות הן פוצחות בזמר, מנגנות בכלי נגינה בתזמורת מעורבת ומחוללות באותה רחבה - ממש בסמוך לבנים ואולי אפילו, ירחם השם, רוקדות באותו מעגל איתן (הרזולוציה של ההקלטה קצת מקשה על הראיה).
גם קשישים וקשישות שהיו בלי ספק צריכים לדעת יותר טוב, יושבים זה לצד זה על הספסל ושרים. כאילו אין צניעות והלכה מימים ימימה שמחייבת אותם לשבת לפחות בספסלים נפרדים.
http://youtu.be/h3IV7fWGfKI
מזל שבאו בני העקיבא של היום ומלמדים את כולם, כולל ההורים והסבים שלהם, מהי צניעות אמיתית של ישראל סבא.

(אגב, אם מישהו יכול להסביר לי איך מדביקים את הוידאו בתוך ההודעה, אני מאוד אעריך את זה)

כל המביא דברים בשם אומרם וכו' - לכן יש לציין שנתקלתי בתשדיר הזה דרך הבלוג של חורים ברשת.

מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
חברתי הירושלמית, הדתיים הלאומיים ממש לא מופתעים מההודעה שלך. כל התהליך אצלנו בנושא הוא מאוד מודע. זה לא משהו שקורה במקרה בלי ששמים לב. מתנהל עליו דיון דתי וחברתי בלתי פוסק. מה שלי לא ברור זה מה בדיוק את רוצה להגיד בנושא.

מה אני רוצה להגיד?
שאני שלא מכירה את נימי הנימים של דקויות תהליך ההתחרדות של הדתיים הלאומים, חושבת שזה שמציגים את הלכות הצניעות החדשה בתור "מסורת", זה קצת הטעיה אם לא נגיד שקרים תעמולתיים, לאור זה שמדובר בהקצנה תלולה תוך פחות מעשרים שנה.
(אני גם רואה קשר ישיר בין ההתחרדות של בני עקיבא, הפופולריות של קברי הצדיקים והפיכת החרדים לכתי-כתות שמתחרות בקיצוניות שלהן, אבל זה לא קשור לנושא.)

שנית, לא חשוב איזה כתרים קושרים לזה - ההקצנה של המיינסטרים הדתי מביאה כבר ותביא עוד יותר לפגיעה בזכויות הנשים ולמדינה פחות ופחות דמוקרטית. כל הפעילות הזו מוצגת במסווה של התחזקות (או השם הייעודי לזה במגזר שלך), אבל לפני ממש לא הרבה זמן, הדתיות המיינסטרימית יכלה להכיל שוויון בין גברים לנשים.
נו, זה קצת עצוב בעיני שעוד שניה נהיה המדינה הפונדמנטליסטית הראשונה עם יכולת גרעינית, כמו שאבישי אמר.
סבבה שאתם בוחרים את זה באופן מודע ובאופן מודע בני עקיבא לא יכולים לסבול אישה שרה על במה.
אני פשוט מוטרדת מהתוצאות, נניח בני עקיבא שמתגייסים ואז רוצים שיעבירו את החיילות שמשרתות בסוללת נ.מ. שלהם לסוללה אחרת, כי הצניעות שלהם לא עומדת בזה - אה, רגע, זה בעצם כבר קורה.
אוקיי, אז נשים שמשתתפות בכנס מקצועי-ממשלתי-ממלכתי ולא מאפשרים להן לעלות לקבל את הפרס שמגיע להן או לנאום, אה רגע, זה גם כן כבר קורה.
אבל הי, העיקר המודעות. לאן לדעתך היא עומדת להוביל את הציבור הדתי הלאומי?

מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
אוקי. אז סבבה. אני איתך בדיון הזה. קטנוניות קלה לצורך התחלה - בספירה שלי מ1984 עברו 28 שנים, אז זה לא "פחות מ20 שנה".
אם נצליח לנתק את ההסטריה והדמגוגיה מהדיון, אז המצב הוא ככה: הדתי שמנסה להקפיד בדיני צניעות יותר מהדור הקודם, ממש לא רוצה לפגוע בזכויות של אף אחד. למרות שבהחלט הדבר יכול ואף גורם לפגיעה בזכויות. אבל הוא בהחלט מבקש לקבל את הזכות לקיים את מצוות הדת כמיטב הבנתו. אז אנחנו נמצאים בדיון לגיטימי בחברה דמוקרטית, של ערכים מתנגשים בין קבוצות שונות באוכלוסיה. אמנם זה מאוד קשה שלא להסחף לדמגוגיה וצעקות בסוג כזה של דיון, אבל את ואני לפחות נשתדל.
למשל: האם תסכימי איתי שעוד לפני הרעשים של הדתיים בנושא, השינוי ברמת שילוב הנשים בצבא, יצר בעיות אמיתיות בנושא שירות משותף, שלא היו קודם? בעיות שגם ללא נושא הדת מצריכות התייחסות רצינית של הצבא. לפני הכנסת הבנות כלוחמות, נשמרה שיגרה סבירה לחלוטין בצבא עם שירות משותף, ובנות היו בתפקידים לא מעטים בצבא, כולל הדרכה מקצועית של לוחמים, וניתן היה להסתדר. הצבא כאירגון שמר על כללי פעילות והפרדה שאפשרו לכולם להסתדר לא רע. הכנסת הבנות לתוך המערך הלוחם, שבעצם אין לה כל ערך צבאי מקצועי אלא היא תוצאה של תהליך חברתי תרבותי "חילוני" ושרבים שאינן דתיים חולקים קשות על נחיצותו ותועלתו הכללית, היא זאת שהחריפה את הבעיות של שירות משותף, כשבמקביל אחוז הדתיים בצבא הולך וגדל ואף מספר המשרתים החרדים הולך וגדל (וזה כמובן עוד ימשיך). אז כמובן הקונפליט החריף. עכשיו, בואי נעשה דיון וננסה להגיע ולהכריע ברמה הלאומית איזה מהערכים חשוב יותר ואיזה צריך לסגת, וננסה להסתכל על התמונה הכללית לטווח ארוך ולא לעשות מלחמת עולם על כל "משלט" במאבק התרבותי הכללי הזה.
אם נצליח לקבוע כלל אב: נאפשר לכל אדם לפעול על פי מצפונו וערכיו, כל זמן שפעילות זאת לא פוגעת בזכויותיו של האחר מצד אחד. ומצד שני ננתח בצורה רגועה ולא היסטרית את הפגיעה בזכויות אם וכאשר היא נוצרת, ונראה האם הפגיעה משרת ערך חשוב גם בעיני הנפגע, ערך שמלענו הוא מוכן לסבול פגיעה בזכות שנפגעת, נצליח אני מקווה לקדם את הדיון. אני מוכן לכללים הללו.

קיצוני, בקשר לענין השנים, תצטרך לסלוח לי מאוד, היות ואני הייתי כבר קיימת בשנת 84' ובעלת תודעה, לא יתכן שעברו יותר מ-20 שנה. למעשה די בטוח שקצת פחות. נגיד 15. זה בכלל לא נתון לדיון, כי אחרת זה מאוד פוגע בהגדרה העצמית שלי שהיא - חבר'ה צעירים, אחרי צבא. אני מקווה שהבהרתי את עצמי ושטעויות כאלו לא יחזרו על עצמן בהמשך.

וברצינות - אבל הערכים כן מתנגשים. או שלדעתך זה לא ערך שנשים ישירו, אם יתחשק להן, על במה ציבורית בכנס פומבי?
בוא נשאיר רגע את ענייני הצבא בצד,  כדי לא לערבב בין כמה נושאים.
חופש הביטוי, ההופעה והשירה של נשים - הוא ערך בעיניך?
אם כן, הרי שבני עקיבא היו צריכים להדיר את עצמם מהכנס וגדולי התורה בכנס המקצועי היו צריכים לצאת (ומלכתחילה לא לקחת על עצמם תפקיד ציבורי-ממלכתי, אלא להישאר בתחומי המגזר שלהם) כדי שערכי ה"לא לראות נשים" שלהם לא יפגעו והנשים יקבלו את הפרס בשקט ומי יודע, אולי גם ירביצו איזה נאום תודה.

מה דעתך?

תחושת הבטן שלי אומרת לי שבני עקיבא, במקרה הזה היו מגלים לפתע שהם מסוגלים לגמישות מחשבתית ודתית ולא באמת מעוניינים לעשות את הכנסים שלהם במסגרת תנועות הנוער החרדיות ושהרבנים האמיצים שלוקחים על עצמם להשתתף בכנסים מקצועיים שכוללים גם נשים, היו מעדיפים להמשיך לשרת בתפקיד הרם והמכניס הזה, מאשר להיהרג על קידוש השם. ואם נדמה לך שזה מעצבן אותי טילים (אבל לא באופן היסטרי) - אתה צודק.

די איתך!


קיצוני בור וטיפש, די איתך!
אתה עובד בפורום? אתה פרזיט, לך לעבוד.
מוציאים אותך ואת שטויות שלך בכל פינה
בפורום. לך לעבוד. תפסיק לבלבל את המוח.
מה אתה רוצה? הבנו את השטויות שלך!
אתה דוס טיפש וחלקלק. מסובב את הלשון
ופולט שטויות.


מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
הטעות לגבי השנים לא תחזור על עצמה.
רק לצורך ייחוס, אני הייתי אז בסדיר כבר שנתיים...ולי אין שום בעיה להגיד שעוד שנה וחצי אחגוג יובל. ואני לגמרי איתך לגבי התודעה למרות שיש לי שתי בנות בטכניון אחרי שירות...
אין שום בעיה הלכתית עקרונית עם הופעת נשים בפומבי, על הבמה, כולל אמירת נאומי סיכום ותודה. יש אכן בעיה עקרונית לגבי שירת סולו, אבל כמו שכבר דשנו בזה, הבעיה פתירה לגמרי ברמת השומע, כל אחד לעצמו, ואין שום הצדקה לאלץ את שינוי אופי האירוע בצורה שתגרום לפגיעה בנשים.
מצד שני, איפה עובר הגבול? למשל, הופעת ריקוד בבגדים חשופים למדי, או בגדי גוף (מחול) במופע ממלכתי. מצד ההלכתי יש בעיה לא פשוטה ולא כ"כ פתירה. הגבר לא אמור לצפות בזה, נקודה. הוא יכול או להוריד את הראש או לצאת החוצה. זה עדיף מאשר לוותר מראש על הופעת מחול נשים באירוע ממלכתי? אני לא בטוח שההכרעה כ"כ פשוטה.

מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
קיצוני בור וטיפש, די איתך!
אתה עובד בפורום? אתה פרזיט, לך לעבוד.
מוציאים אותך ואת שטויות שלך בכל פינה
בפורום. לך לעבוד. תפסיק לבלבל את המוח.
מה אתה רוצה? הבנו את השטויות שלך!
אתה דוס טיפש וחלקלק. מסובב את הלשון
ופולט שטויות.
תגובה מאוד מרשימה. הכותב שופט יכולות של אחרים ע"פ יכולתו שלו ומתוך זה מסיק מסקנות מרחיקות לכת. גם אנחנו נוכל לעשות זאת ע"ס דבריו הנחרצים.
1. קיצוני בור וטיפש - מתוך זה אולי ניתן להסיק משהו על הידע ועל היכולת השכלית של הכותב. כנראה שדברי לא מובנים לו ולכן גם לא המקורות שעליהם אני מתבסס, ולכן הוא מגיע למסקנה "הגיונית לשעתה" - קיצוני בור וטיפש.
2. אתה עובד בפורום? אתה פרזיט, לך תעבוד (ועוד 2 שורות בכיוון הזה) - מתוך זה אנחנו מבינים שלוקח לבחור זמן רב ביותר לכתוב תשובה בת 6 שורות, שלא לדבר על פסקה שלמה עם מובאות. ולכן הוא מגיע שוב למסקנה "הגיונית לשעתה" לא יכול להיות שגם ניתן לכתוב כמה תגובות ביום בפורום וגם לעבוד. (מצד שני, יכול להיות שהוא עלה על משהו...מזל שבתפקיד שאני נמצא לא בדיוק עושים פיקוח על מספר הדקות שאני ברשת באתרים שהם לא קשורים לעבודה...מצד שני, אם ניקח בחשבון את העובדה שאני נמצא בעבודה 10-12 שעות ביום + זמין ומגיב אח"כ כל הלילה ללקוחות וקולגות בכל העולם - נראה לי שאסתדר עם הבוס שלי).
3. מה אתה רוצה? הבנו את השטויות שלך! - אני מודה שזה משפט מאתגר בשבילי. מצד אחד כתוב "הבנו את השטויות שלך!" ומצד שני כתוב "מה אתה רוצה?". קןראים יקרים, עזרו לכותב המבולבל להחליט מה הוא רצה להגיד במשפט הזה.
4. אתה דוס טיפש וחלקלק. מסובב את הלשון ופולט שטויות - האם זו התפתחות של סעיף 1 לעיל או שמא ניתן להסיק מזה תובנה חדשה על בחורנו היקר? החלק של "טיפש ופולט שטויות" אכן בתכנו זהה לסעיף 1 כאשר אחת מהמילים ממש חוזרת על עצמה, כך שהוא מחזק את מסקנתנו שם. אולם יש כאן רכיב חדש "חלקלק. מסובב את הלשון". מה ניתן ללמוד מזה? כנראה מדובר על בחור בעל יכולות מוגבלות, שלא מסוגל להתמודד עם משפטים מורכבים, ולכן כל משפט או פיתוח רעיון שהוא קצת יותר מורכב מ"אתה תותח!" או "אני צודק!"  וכדומה, מצטיירים אצלו כדברי חלקות. כנראה שכל מי שפונה אל הבחור בנימוס פשוט, לא מבין למה הבחור מגיב כאילו תקפו אותו.

זוג מהשמיים


הוא "קיצו", היא "קיצה". שניהם גרים בפורום..... מן חיות פורום שכאלה.
היא בת...... ועדיין לא מגלה את גילה. הוא בן חמישים ועדיין אינפנטיל.
הוא לא מבין למה אומרים לו שהוא בור וטיפש ומבקש הסברים.
אם הוא לא מודע לבורותו וטיפשותו..... העניין אבוד.
הוא לא נזהר בעניין גילה. האמת היא שהיא לא יודעת חשבון והוא חייב לתקן
ולהפגין את יכולותיו. הוא התנצל והבטיח לא לחזור על הטעות החמורה.


שניהם מעלים לפורום סדינים של מלל. לה יש תרגיל קבוע. בטיפשותה היא חושבת
שאף אחד לא עלה עליו : היא תמיד מתחילה נושא חדש ומייד מפרסמת תגובה לעצמה
שהיא למעשה המשך, כאילו נזכרה בעוד משהו... מבחוץ רואים שמישהו הגיב
ל"קיצה" ונכנסים לראות מי הטיפש שהגיב . קשה אחרי זה להשתחרר ממנה.


  היא "קצת" מאותגרת.... אחרי שנים שהיא גרה בפורום, היא עדיין לא יודעת
להעלות וידאו לפורום. ביקשה עזרה מה"חברים". ה"חבר" קיצו לא יעזור לה.
הוא קצת "חרה". אני נחרד מהמצב שאחרי הסדינים שלה יהיה גם וידאו.
 רק זה עוד חסר לנו!?
"קיצו" ו"קיצה" אנחנו בעונש?


הטעות לגבי השנים לא תחזור על עצמה.
רק לצורך ייחוס, אני הייתי אז בסדיר כבר שנתיים...ולי אין שום בעיה להגיד שעוד שנה וחצי אחגוג יובל. ואני לגמרי איתך לגבי התודעה למרות שיש לי שתי בנות בטכניון אחרי שירות...
אין שום בעיה הלכתית עקרונית עם הופעת נשים בפומבי, על הבמה, כולל אמירת נאומי סיכום ותודה. יש אכן בעיה עקרונית לגבי שירת סולו, אבל כמו שכבר דשנו בזה, הבעיה פתירה לגמרי ברמת השומע, כל אחד לעצמו, ואין שום הצדקה לאלץ את שינוי אופי האירוע בצורה שתגרום לפגיעה בנשים.
מצד שני, איפה עובר הגבול? למשל, הופעת ריקוד בבגדים חשופים למדי, או בגדי גוף (מחול) במופע ממלכתי. מצד ההלכתי יש בעיה לא פשוטה ולא כ"כ פתירה. הגבר לא אמור לצפות בזה, נקודה. הוא יכול או להוריד את הראש או לצאת החוצה. זה עדיף מאשר לוותר מראש על הופעת מחול נשים באירוע ממלכתי? אני לא בטוח שההכרעה כ"כ פשוטה.
אם אין בעיה, אז למה בני עקיבא, ואני דבקה בדוגמה שלהם שהיא הרבה יותר מעצבנת אותי מהחרדים - בגלל שהחרדים אף פעם לא התיימרו להיות חלק מהחברה הכללית (מעצבן בפני עצמו, אבל נניח לזה לרגע) - הם לא ציונים, לא עובדים ולא משרתים בצבא (בהכללה) ובכללי, סוג של כת. זה שהם מטרללים והולכים, לא אמור להשפיע על חיי במיוחד לאור אפס נקודות ההשקה בין חיינו. אבל הנה מסתבר, שבני עקיבא - הציונים, המשרתים בצבא, השייכים לכלל הציבור - מרגישים שהם צריכים ליישר קו איתם. והנה מסתבר שלא יכול להיות שרק חלק אחד בחברה הופך לפונדמנטליסטי, או במכבסת מילים "מחליט להקפיד על עצמו". זה מחלחל קודם כל לכלל הציבור הדתי ואח"כ מתחיל לשנות את סדר היום הציבורי.
אפשר לשבת ולבדוק כל דבר לגופו, התוצאה הסופית (אם לא הראשונית) היא שהמקפידים על עצמם לא מדירים את עצמם, אלא מנסים להעיף את הנשים מהמרחב הציבורי. בדיוק כמו שהם לא מכסים את עיניהם, אלא דורשים מהאישה לכסות את גופה וזה, אני בטוחה, רק השלב הראשון.

מוזר לי אגב שההשפעה המוסלמית על החברה הדתית לא מפריעה לך. הייתי חושבת שבתור קיצוני-משיחי, זה לא ממש יעשה לך נעים בלב לראות איך התפיסה הדתית המוסלמית נקלטת היטב במרחב היהודי-אמוני. ובכלל, יכול להיות שאין קולות מתונים יותר בציבור הדתי לאומי שאשכרה מוטרדים מההקצנה של עצמם, או שזה רק תהליך מבורך?
אני לא יודעת, עד היום, הדתיים הלאומיים היו בעיני כמוני, רק מאמינים באלוהים ושומרי מצוות, כלומר סברתי שאנחנו חולקים אותם ערכים ובכללי שייכים לאותו עם / חברה.
 עכשיו אני מתחילה לתהות אם הם לא בעצם חלק מקבוצה שבשלב ראשון רוצה שנשים לא ישירו, אח"כ שהן לא ייבחרו לכנסת (כי אז הן יכפו על חברי הכנסת לשמוע אותן נואמות, נגיד) ובהמשך, רצוי שיישארו בבית ולא יחטיאו את הציבור הקדוש. כמו איך קוראים להם - טאליבן, חמאס, האחים המוסלמים.

בקשר למחול - האם הוא מוקצה? כלומר אם אתיופיות רוצות לרקוד את הריקוד המסורתי שלהן בטקס לכבוד עולי אתיופיה, האם מכובד ומכבד לאסור עליהן את זה? אפשר להתחשב, אני פשוט תוהה עד איפה אמורה להגיע ההתחשבות.

 

מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
יש על הנושא הזה ויכוח ער אצלנו ולדעתי כרגע ההקצנה נעצרת כיוון שהיא הגיע לשיא שרואים בעין איך נגרם נזק דתי אמיתי לנושא הצניעות בגלל עיסוק היתר בנושא ובגלל ההרחקה שנגרמת עם השותף החשוב שהוא הציבור  הציוני החילוני. מצד שני יכול להיות שאני מדבר מהרהורי ליבי.

מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
מצד שני אני חושב שנכון ועדיף לנהל את השיח הזה בלי התלהמות. ז"א שתצליחי לשכנע אדם דתי שיש בעיה אמיתית ערכית עם הגישה שלו, רק אם לא תצעקי עליו שהוא טליבן אלא תצביעי בפניו על הבעיות שנגרמות לזכויות הנשים, לאחדות של עם ישראל, ליחס ליהדות ועוד. כל אלו טיעונים דתיים לגיטימיים וטיעונים חברתיים לגיטימיים שכל אחד שמרגיש חלק מהחברה הישראלית (ולאלו את פונה) יכול וצריך לקחת ברצינות.

די איתך!


ה"קיצוני" ה"אינטלקטואל" תפס את ה"ספצימן" שירד לאחרונה מהעצים ועושה "מחקר"
"אנתרופולוגי" על היצור הנחות. תענוג!
ה"אינטלקטואל" ה"דגול" מבקש הסברים מהיצור ה"נחות" על אמירתו ה"מפגרת" שהוא,
ה"אינטלקטואל", טיפש ובור.
הבעיה איתך שגם אם יראו לך ויסבירו למה אתה בור וטיפש אתה לא תסיק
מסקנות כי, בנוסף, יש לך עור של פיל וחוצפה של אחד שלא מודע לטיפשותו ובורותו.
בכל מקרה אתה תתווכח במצח נחושה כי אין לך טיפה של יושר אינטלקטואלי.
בור וטיפש שחושב שהוא פיקח, יותר גרוע מסתם בור וטיפש.


מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
איזה יופי! אנחנו לגמרי מסכימים!

תגובה לקיצוני.
אתה מדבר שטיות ההפך הוא הנכון האשכנזים לא יודעים
מהיא צניעות!!! :-X

מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
ענת, אולי אני מדבר שטויות, אבל אני טוחן את המוח ומנסה להסביר את מה שאני אומר. אולי תנסי להסביר מה אמרת כאן? מה הקשר בין צניעות לבין עדות?

מצד שני אני חושב שנכון ועדיף לנהל את השיח הזה בלי התלהמות. ז"א שתצליחי לשכנע אדם דתי שיש בעיה אמיתית ערכית עם הגישה שלו, רק אם לא תצעקי עליו שהוא טליבן אלא תצביעי בפניו על הבעיות שנגרמות לזכויות הנשים, לאחדות של עם ישראל, ליחס ליהדות ועוד. כל אלו טיעונים דתיים לגיטימיים וטיעונים חברתיים לגיטימיים שכל אחד שמרגיש חלק מהחברה הישראלית (ולאלו את פונה) יכול וצריך לקחת ברצינות.
יכול להיות שהתלהמות זו לא בהכרח ה-דרך להשיג הקשבה. הסיבה לה היא שלמען האמת אני מרגישה חששות כבדים ועצב.
בתור ילדה גדלתי בסביבה הומוגנית-חילונית לגמרי. יכול להיות שהיו שומרי מסורת סביבי, אבל אף אחד שהלך עם כיפה/חצאית.
הגעתי לירושלים, נולדו לי פה ילדים והיום רוב החברים שלי מהעיר הם דתיים ברמה כזו או אחרת. בעיני זה סבבה ובגלל שאני אפילו הולכת בימי שישי ובחגים לבי"כ הקונסרבטיבי הקרוב למקום מגורי - אפשר להגיד שיחסית למקורות שלי, התחזקתי.
חוץ מהבטים מסויימים באורח חיים, סה"כ אני והחברים שלי שהם דתיים (והם כנראה יוצאי אותו דור מופקר של 84') חולקים הרבה ערכים משמעותיים ואף גורל משותף, מבחינת העובדה שיש לנו אותן סוגיות יומיומיות ושאנחנו נלחמים בצבא וכולי. הילדים שלנו משחקים יחד, הבת שלי גדלה בסביבה הרבה יותר מגוונת מבחינה דתית ממני והדת איננה חוצצת או מקרבת בינה לבינם.
אבל הנה באים בני עקיבא ואומרים בעצם שאנחנו לא חברה אחת, שאנחנו לא חולקים אותם ערכים, שבעיניהם הדרך להקפיד היא שהאישה תשתוק.
נראה לי די ברור שבשלב הבא הם גם לא יוכלו להיות שכנים שלי, אלא ירצו לגור בקהילות נפרדות שמקפידות כמוהם. הם לא יסכימו שהבת שלי תשחק עם הבת שלהם, כי היא הולכת בקצר. אין מה לדבר על הבנים, שברור שאסור להם להסתכל, לדבר או לשחק עם ילדה חילונית (או מן הסתם לצאת עם נערה חילונית). ומצידי, ברור שלו הבת שלי היתה אמורה להופיע בכנס המדובר והיו מקצצים אותה, הייתי עושה כל מה שאני יכולה כדי שמי שיודר מהטקס יהיה הם. לא הייתי שולחת אותה למסגרות מעורבות, בגלל שלא הייתי רוצה שהיא תהיה בסביבה שבה היא (ובו נהיה כנים) נחשבת פחות טובה, פחות מוסרית, יש לה פחות זכות (אם בכלל) להשמיע את קולה בצורות שונות.
אז אם נשים את ההומור בצד - זה מצער אותי ומפריע לי מאוד לחשוב שאני זה הדור האחרון שבו דתיים וחילוניים הרגישו שהם שייכים לאותו עם.

מנותק/ת קיצוני

  • *****
  • 1,734 icon-glz-msg
  • 195 up_lit
  • בן
אז תירגעי. הרוב הגדול של הציבור הדתי לאומי דומה יותר לשכנים שלך מאשר למשהו אחר. ה"דוסים" יותר הם מיעוט (אמנם חשוב ומשפיע, אבל מיעוט) בתוך החברה הדתית לאומית, באופן טבעי, כי רוב הציבור יותר "זורם". אבל מה שכן - כולם מאמינים בכנות של כולם ומנהלים דיאלוג אמיתי. כבר כמה שנים, לאחר שלזמן מסוים רוב הציבור יישר קו עם היותר דוסים, יש תנועה חזקה של עצירה ומלחמה על איפה עובר הקו ועל העמדה העקרונית של ההתמודדות הנכונה עם נ ושא הצניעות, וכבר אין יותר סחיפה אקראית שמובלת ע"י ה"דוסים".

לא מזיק ברובו

והחילונים של אותה תקופה ? ידעו פריצות מה היא ?


homopterous